Dagens försök

Idag gör det ondare än vad det gjort tidigare. Pappa säger att det rinner ner mer och mer blod i musklerna där jag fick smällen. Om några dagar vänder det förhoppningsvis. Just nu är min ena skinka alldeles varm och värker som bara den. Den ena är mycket större också och man känner att det är som en blodpåse innuti..

Jag var till och med ledsen i stallet idag. Jag brukar aldrig annars vara ledsen i stallet. Men idag så trängde tårarna fram, och jag kände hur ångesten inombords bara blev större och större. Men det är ett annat problem, som faktiskt inte har med min rumpa att göra.

Jag testade att rida lite idag, för att se om jag kanske skulle ha tur och klara ett pass utan att det gjorde ont. Sitta i sadeln kunde jag. Kom inte ner ordentligt och lade inte vikten där, gjorde lite ont, men det kunde jag stå ut med. Skrittade en stund i skogen och travade lite. Bara några 20-tals meter och rida lätt var INTE skönt. Ajajajaj... Fick lov att hoppa av och gå tillbaka till stallet. Tömkörde honom i ridhagen istället. Han var så duktig, men jag kunde inte riktigt hänga med, för när jag fick springa med lite så gjorde det också väldigt ont. Kändes som att den där tunga blodpåsen guppade upp och ner.

När jag gick bakom honom när han travade så lade jag ena tömmen på baken och höll lite extra i andra tömmen, och då gjorde han jättefin skänkelvikning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

inte vara ledsen :(

2011-05-21 @ 22:02:09
Postat av: Roos

Usch va jobbigt skrutt :( kramisar!

2011-05-26 @ 17:21:56
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0