Stallkväll

Åkte till stallet vid 17. Tog in Jolly från haegn direkt och började borsta på honom. Gav hans medicin och gjorde iordning maten. Medan han stod i boxen och åt sitt hö så gjorde jag de andra sysslorna samt gick ut och mockade sjukhagen. Tömde två fulla skottkärror. All skit på ett ställe, bra att det inte är utspritt iaf, som det är i de stora hagarna.

Gick en promenad med Jolly som vanligt. Han är väldigt tittig nu, på tårna och hoppar till för det minsta lilla. Han blev skiträdd för en bil som bara körde förbi..
Ja, vi gick förbi samma geggpöl som igår och Jolly var på väg att lägga sig ner på exakt samma ställe. Halvvägs nere så drog jag upp honom. Det räcker nu, jag hade ju precis borstat honom fin och så gick vi på promenad utan täcke.

Han försökte med att lägga sig ner två gånger till och blev ganska upprörd när han inte fick. Han gjorde en rejäl kick och försökte springa ifrån mig.

När vi gick runt på stallplanen lite så längde jag grimskaftet och då gjorde han en bock rätt upp i luften. Jag tror visst Jolly är ganska pigg och skulle bra gärna vilja springa av sig all energi. Nu är det ju så att han inte får det, än så länge.

Gick hem, passade på att ta en powerwalk innan middagen. Sen cyklade jag ut till stallet igen för att kvällsfodra och natta hästarna :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0