Dressyr, med film

Bästa passet på bra länge. Bättre och bättre går det för varje gång, med stor skillnad. Igår kväll (tisdag) var jag iväg till ridhuset. Jolly var fin redan från början. Mjuk, rund, elsatisk och taktmässig. Han var en dröm att rida! Han använder energin rätt, för idag var han inte stark eller springig, som han varit på uteritterna. Kan ha berott på att vi var i ridhus idag. Han jobbade riktigt bra. Film finns och den är filmad allelses vid uppvärmingen.

Filmen kan ni se här!

Visst är det stor skillnad på honom? Jag lovar att jobba vidare på min framåtlutande sits.. Ser lite löjligt ut vissa gånger, men jag ska kämpa på!

Han blev finare och finare ju mer jag red. I slutet red jag igenom LB:1 (de delarna jag kom ihåg) resten blev lite improvisetat, och det gick helt okej. Han vinglade lite i uppridningen, men det beror nog på mig! haha.

Gjorde några travökningar på diagonalen och han var i form och gjorde bra ifrån sig genom ökningen :) riktigt kul!

 


Kommentarer
Postat av: Anna S

Han börjar se fin ut! Avslappnat och bra! Om man får komma med några tips, så tänkte jag på att du har fötterna väldigt långt in i stigbyglarna, och det hjälper dig inte direkt i din sits. Foten ska vila med den bredaste delen (tålederna) i stigbygeln, då kommer du inte att tippa framåt så mycket i lättridningen tror jag! Jag skulle även försöka erbjuda ett mer konstant och jämnt stöd i ytterhanden, nu joxar du lite med båda händerna, får du ett jämnt stöd kan han balansera upp sig och kanske kommer upp mer med framdelen! bra jobb!

2011-02-09 @ 20:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0