Lördag

Vaknade av att telefonen ringde klockan 6 imorse, härligt! Det var en kompis som ville kolla läget, haha!

Idag har timmarna rullat på bra, jag har nämligen varit i stallet i nästan 5 timmar. Började med att tömköra Domino som var väldigt flitig och jobbade riktigt bra. Sen sadlade jag och satt upp, skönt att sitta i sadeln igen efter semestern! Domino kändes fin! Väldigt lyhörd och avslappnad :) Han fick sig en dusch och extra salt i fodret efteråt.

Skrittade även ut på Kapris, min kompis häst!

Rockarden jag köpte i höstas sålde jag idag också. Bra det så slipper den stå och skräpa nu när jag inte anväder!

Nu har Sofia kommit hit på besök, kulkul :)

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: De är från märket Sarm Hippique. :-) Hihi. Rätt coola men samtidigt småfula.



Har använt mattes-padd tidigare, första året jag hade B. Nu har jag padd för att hon ska ha möjlighet att bredda sig det hon behöver i språnget när vi hoppar, eftersom när hästen hoppar så breddas bogbladen. Mattespadd är upplyftande och gör inte sadeln smalare. Har varit på jakt länge efter en sån, men för ett tag sen fick jag nog och beställde en helt ny istället. :)

2011-08-06 @ 20:31:37
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Sen är det oxå för att hon har så dåligt sadelläge att alla sadlar glider fram en bit, alt. jag får sadla något längre fram. Vilket gör att sadeln sitter åt något tightare oxå när den glidit fram, vilket jag vill stötdämpa med lyftande padd. :)

2011-08-06 @ 20:32:29
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Japp! :D De är nummer 1-padden enligt MÅNGA. Och dom själva. ;)



Jag vet faktist inte exakt vad det är, men jag vet att många andra paddar blir platta och förstörda, men denna fortsätter vara fluffig år efter år. Sen har den kanal vilket är super. Prova googla lite på mattespadd så borde du få upp lite om den, spec. på bukefalos :D

2011-08-06 @ 20:43:00
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Så ja, mitt svar på din fråga är att ja, du kan lägga under den även om din sadel är utprovad utan padd. :)

2011-08-06 @ 20:43:40
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Strax över tusenlappen. Finns med och utan fårskinnskant, sen finns det med fylld bakkant och en variant är correction, dvs du kan fylla den med inlägg där de behövs. Sen finns dom i alla möjliga färger både på ullen och quiltningen, dock brukar de vara beställningsvara.

2011-08-07 @ 06:22:09
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Pappa

Kul att du har så mycket för dig. Du valde rätt dag att åka från Ramsö. här kom regnet direkt

2011-08-07 @ 07:12:41
Postat av: Caroline

SV det har sålt slut men vi får hem fler nu på fredag så jag kommer att lägga upp dom i webbshopen då:)

2011-08-16 @ 21:46:31
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0