Sitter i skolan

och jag kom precis i tid, på minuten, tack vare min hovslagare! Blev nog den snabbaste cykelturen ever men hann, det gjorde jag!!

Jag hade ju bokad hovslagartid klockan 8 och jag tänkte inte på (när jag bokade den) att jag ska var ai skolan kl 9.

Hade hoppats på att jag skulle hitta nån i stallet som kanske kunde släppa ut Domino när han var klar, men det fanns ingen där. Dessutom så var det världens liv på ALLA hästar när de skulle ut imorse, jag fick hjälpa Ella lite för alla hästav var galna och sprang hit och dit. Gillar det iiinte.. Inte när man har sjukt bråttom och inte har stallkäderna på sig. Domino blev upprörd och kunde inte stå still, varken i boxen eller när man ledde. Suck.. Så när han stog själv i gången såg det ut som att han skulle explodera och jag ville inte tro att det inte skulle gå att sko.

Hovlagaren kom och allt gick bra, men jag tänkte faktiskt komma försent till skolan ändå. Vill inte att nån annan ska behöver leda ut min explosiva häst. Men hovslagaren erbjöd sig, för han hörde att jag skulle iväg till skolan och skulle bli sen annars. Han sopade till och med upp i gången. Underbart :)

Det är viktigt att de skor bra och det gör han verkligen, men det är ju lika viktigt att hovisen går ett med häsen och dens matte!! Tur jag har en så bra hovis :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0