Stallfix med mera

Har beställt hösilage i mängder, det kommer att räcka ända fram till maj. Fick ju lägga ut en del på en gång.. Men om jag skulle köpa lite då och då så skullde det bli dyrare i längden. Dessutom så behöver jag ju inte betala Jollys mat på bra länge nu alltså! Torven kommer imorn, och så har jag köpt en säck morötter :-)


Jollys hösilage han får just nu.

Idag i stallet så fixade jag med lite smått och gott. Oljade och smorde mina broddar så att dom senare kommer gå att skruva in smidigt och lätt om några månader när dom ska användas.

Oljade in två träns som hängt och stelnat till sig. Hoppas lädret blir lite mjukare nu. Ogillar hårt läder skarpt..

Inpregnerade täcken.

Jag och Sofia gjorde en liten tripp i Boländerna idag. Hon behövde saker och jag skulle bara hänga med. Råkade hitta ett par ridbyxor för halva priset på en galge. Liknande softshell material och sen skinnskoning. Annars brukar ju skoningen var i typ mocka.

Kommentarer
Postat av: Roos

Intressant med softshellbyxor, tror du det blir varmare? Berätta sen när du har testat =)

2010-09-14 @ 00:38:27
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0