Foderstat

Jolly fick vila igår och idag :) Igår så spöregnade det hela dagen så då passade jag på att ge honom en vilodag.
Idag fick han också vila. Jag kom hem kl 18 och åt middag och efter det åkte jag ut till stallet. Då började det skymma så jag red inte..

Såhär på kvällen så har jag räknat foderstater. Nya hösilageleveransen till mig, Frida och Lina kom igår!

Ser ut som att jag fick ihop en riktigt bra foderstat. Är inte så bra på att räkna själv så jag tog hjälp av Hippocampus och jag ska ge detta:

Hösilage 12 kg
Havre 1 kg. Sen ökar jag till 2 kg de dagar han tränar hårdare och tävlar.
Mineral 20 gram

Jag kan ju öka på hösilaegivan utan att det spelar någon roll. Även havren. Men det finns ingen anledning, det blir ju billigast såhär ;)



Jollys lilla foderhörna


Kommentarer
Postat av: Roos

Oj det låter billigt och bra! Har du nåt superhösilage eller? =)

2010-09-22 @ 23:37:27
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0