Hoppträning

Gick från stallet ända bort till Lurbo med Jolly vid min sida. Vi kom över bron utan problem. Jag trodde att det skulle bli svårt eftersom bron är mycket smal. Promenaden tog ca 1 timma och 5 minuter så vi var ju lagom uppvärmda.

Nu ska ni få en sammanfattning av hoppträningen också:
Det började med att Jolly bockade och hålla på i galoppfattningen samtidigt som han pep som en gris. Jag blev förskräckt och satt av frivilligt.. Ny sadel och inget dumt beteende på tre dagar. Vad kan vara fel nu? Hoppade upp igen och galopperade. Då var han snäll. Vi fick hoppa ett lågt räcke och han dundrade på och bjudningen fanns ju där och han hoppade bra! Dock efter några språng så krullade han ihop sig lite och slog bakut. En tjej i gruppen erbjöd sig att rida honom lite och kanske få bukt på hans fasoner. Jag känner inte personen och vet inte hur hon är i ridningen. Men hon påstod att hon är van vid krångliga hästar så jag sade - okej vi provar! Hon hoppade Jolly på rakt spår och sedan en liten bana. Låga hinder. 60 cm kanske. Jolly hoppade jättebra och med bra bjudning. Efter ett hinder så bockade han lite och tjejen flög av.. Det gick dock bra. Jag hoppade också banan på Jolly efteråt och jag tyckte att srpången och framåtbjudningen på honom kändes bra så vi nöjde oss där.

Kan ju göra en outfit-lista när jag ändå är igång.
Ridbyxor: Brunrutiga helskodda Back2Back
Tröja: Röd från Jacson
Säkerhetsväst:  svart Racesafe
Hjälm: Lamicell transformer
Ridskor:  svarta Ariat
Chaps:  svarta Mountain Horse
Sadel: Prestige Golden Star, tabacco
Schabrak: Blått med röd/vit kant Jacson
Besnkydd: Röda Catago
Träns: Brunt Claridge House
Pannband: Swarovski med röda och vita stenar


Vi skulle ju gå hem också. Men de på Lurbo tyckte det var en dålig idé :P
Så snälla Annica fixade transport och bil och körde hem mig och Jolly. Haha vad besvärlig jag kände mig..


Kommentarer
Postat av: Roos

Ni var superfint matchade iaf :D du har ingen bild? ;)

2010-10-01 @ 20:10:43
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Roos

Nu var det tokigt länge sen du skrev här... Buhu :( Och ja, min syster filmar bra :P Tänkte lägga dem på min youtube men har glömt mitt lösen och orkade inte skapa ny, så jag snodde hennes :P

2010-10-05 @ 22:13:26
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0