Kul men lite skämmig fakta!

OBS mina fräldrar har inte tillåtelse att läsa detta..!

 Jag har ramlat av 42 ggr.

Jag har 13 stycken träns
1. Brunt aachenträns med vita sömmar och ljusbrun padding. Claridge House
2. Svart träns med engelsk nosgrimma, vit padding på nosgrimma och pannband okänt märke.
3. Brunt pullarträns med vita sömmar och guldspännen, från Kingston
4. Svart kandarträns med vit fodring på nosgrimman.
5. Acchenträns i rödbruntläder, bred nosgrimma, från Globus tror jag.
6. Svart aachenträns med vita sömmar och guldspännen. Märket är något med kinatäcken på, så jag kan inte uttala det.
7. Brunt aachenträns från Jacson
8. Brunt aacehnträns med vita sömmar och mässingsspännen från Claridge House
9. Brunt träns med engelsk platt nosgrimma från Jacson
10. Svart aachenträns med bred nosgrimma och silverspännen från Globus.
11. Brunt pullaträns med vita sömmar och silverspännen från Claridge House. Till salu



Jag har 22 stycken schabrak.
1. beige hoppschabrak från granngården till salu
2. blått dressyrschabrak från granngården till salu
3. ett vitt  dressyrschabrak från granngården
4. vinrött dressyrschabrak
5. beige dressyrschabrak från Schockemöhle sports
6. blått scapa-schabrak i allroundmodell, med tillhörande luva
7. pistagegrönt scapa-schabrak i allroundmodell, med tillhörande luva
8. blått allround från jacson, med whitaker luva till
9. svart allround från hansbo, med tillhörande luva
9.brunt/orange  allround från gold medal
10. rött allround från gold medal
11. rött allround från BR, med tillhörande luva
12. grått/rosa allround från Waldhausen, med tillhörande luva
13. blått dressyrschabrak från granngården
14. grönt allround från horse saver
15. vitt dressyrschabrak från hööks
16. mörkgrönt  allround från lamicell, med tillhörande luva
17. vinrött allround från lamicell
18. blått allround från lamicell/RG, med tillhörande luva
19. blått dressyrschabrak från gold medal
20. Grått allround från Mark Todd, till salu
21. Brunt dressyrschabrak från BR
22. Vintrött allround från Horse Pro

Jag har 6 par ridbyxor
1. Brunrutiga helskodda från Back2back
2. ljusbrunrutiga helskodda från Back2back
3. Mörkblå helskodda från CRW
4. Svarta skinnskodda från Roping
5. Gröna oskodda från USA
6. Blårutiga oskodda från Robustus
+ 3 par vita från catago, typ CRW och Börjes.

Jag har 5 par benskydd
1. Röda fram och bak senskydd från Catago
2. Bruna fram och bak senskydd från Show Master
3. Bruna fram och bak strykkappor från Equi Guard
4. vita fram och bak senskydd från Catago pro.
5. Bruna lädersenkydd i fram. Till salu

Jag har 5 grimmor
1. Brun lädergrimma
2. Blå nylongrimma från Lamicell
3. Grönrutig nylongrimma
4. Orange reflexgrimma
5. Ljusblå nylongrimma med mulle på. Passande c-ponny  Till salu

Jag har 9 täcken
1. Grårutigt svettäcke från Hööks
2. Blått utetäcke med fleece från Tib horse
3. Grårutigt ylletäcke från Pagony
4. Blått fleecetäcke med mitt namn som brodyr
5. Blått stalltäcke 220gram från Granngården
6. Blått stalltäcke 300gram från Hööks
7. Brunrutigt vintertäcke 280gram från Thermo Master
8. Grönrutigt regntäcke från Riding House
9. Rutigt regntäcke från Riding House

Ridtäcken:
1. Blått från Rhino med reflexer.
2. Gult med reflexer från Jacson
3. Grårurigt från Mias RS

Annars har jag en brun brösta med maringal som jag gillar och ett par röda ledade stigbyglar från Intec och ett rött/silver swarovskipannband!

Sadlarna jag använder är en brun Henri de rivel - Fletcher 17"/31
och en svart dressyrsadel från Globus Tekna.






Kommentarer
Postat av: josefine

SV: Jahaaaa, hehe! :) Tack så mycket. Nej vi tävlar inte, elr ja, vi träningstävlar än så länge. Leker runt på låga höjder vi känner oss säkra på, och har träningstävlat dressyr en gång.



Hoppas på att kunna komma ut på tävlingar nästa år. :-)

2010-11-17 @ 21:35:21
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag har ramlat av.. hm.. Hur jag än räknar så får jag det till nio gånger (varav 4ggr på Zeppolin - utspritt på 13 år..).



- Två träns.

- Fyra (!) schabrak.

- Tre par ridbyxor.

- Ett par benskydd (fram) då jag inom en månad slängt två för att de gick sönder mer och mer.

- Ett par benskydd bad (slängde ett par några veckor sen).

- Två (!) grimmor varav jag enbart använder ena.

- Två ländtäcken.

- Tre fleecetäcken, två vintertäcken, ett ulltäcke, två regntäcken. (har ytterligare ett täcke men det använder jag aldrig, inte använt det en enda gång sen Zeppolin flyttade till mig januari 2008 - det är för tight vid bogen, men jag ids inte ta med det tillbaka till ägaren igen för jag tror inte någon av hennes andra hästar kan ha det heller + att det är liite trasigt också.. ett stalltäcke!).



Bara hamstrat täcken.. I övrigt är jag inte mycket för att samla på mig grejer.. Tränsen + ett av vintertäckena + två schabrak är sådant ägaren skickat med då jag fick hästen. I övrigt är det mina grejer jag köpt själv. :)

2010-11-17 @ 22:19:19
URL: http://eksynyt.blogg.se/
Postat av: Roos

Åh underbar idé! Kanske skulle sno den ;) Fast min är nog bara extrem när det gäller schabrak..

2010-11-17 @ 23:56:32
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: josefine

SV: Jag sökte på "ridtravare" på blogg.se's hemsida, och då kom denhär sidan upp. Tror du skrivit nånting/fått en fråga om ridtravare. :>

2010-11-18 @ 08:59:12
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Heidi

Zeppolin stannar aldrig på hinder. ;) Oavsett läge.. Vilket har sina för-och nackdelar. Kan bli skumma hopp ibland så man nästan ramlar av ändå! Har varit nära att ramla av många många gånger men haft änglavakt och suttit kvar när hon tramsat på diverse sätt eller blivit rädd för något. ;)

2010-11-18 @ 09:15:40
URL: http://eksynyt.blogg.se/
Postat av: Lena

Haha - förstår att föräldrarna inte borde läsa .... hihi - men dom känner nog dig ändå :D

2010-11-19 @ 16:01:52
Postat av: Emina

Oj! Hur lång tid tod det att samla ihop alla det dära? :)

2010-11-20 @ 16:23:08
URL: http://livetmedpointer.blogg.se/
Postat av: Emina

Köpt allt själv för egna pengar eller päronens? ^^

2010-11-20 @ 16:24:23
URL: http://livetmedpointer.blogg.se/
Postat av: f

är du intresserad av att sälja ditt scpa schabrak? :)

2011-03-15 @ 19:41:10
Postat av: tess

Hej, du säljer möjligtvis inte ditt blåa scapa? :)

2011-11-15 @ 08:49:54
URL: http://swedenjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0