Uteritt

Igår på förmiddagen red jag ut tillsammans Sofia och Miramis, det regnade ganska mycket, små intensiva droppar. Det var inget man störde sig på förutom att man blev blöt. Upptäcksfärd var planen, och så blev det. Vi red en bit dit vi inte hade varit förut. Målet var att hitta älgdammen som den kallas. Där kan man bada på sommaren.

Vi hittade en jättebra bred väg som var 9 km lång (stod på skyltar) Då passade vi på att rulla i galopp. Det kommer vara en sktibra sträcka att använda sedan när man vill ut och galoppera, kondisträning typ! Det som var så bra var att det var sand under snön, alltså bra underlag.

Det var ganska kallt att rida, trots att det var flera plusgrader. Jag hade bara mina tunna ridskor och när man har dom i vanliga stigbyglar så blir det ännu kallare.

Det var nog tur att jag broddade i torsdags kväll, för nu är det ganska halt ute.


Kommentarer
Postat av: Roos

Åh ni verkar ju ha hur mycket bra stigar som helst!

2010-11-13 @ 09:32:42
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0