julfunderingar

God fortsättning på er alla :)

Varför har vi blivit mycket sämre? det känns som det. Eller så är det bara en dum motgång, och jag bara längtar tills vi är ur den.. Förut var allt så lätt. Jag menar hoppningen, pållen hoppade allt, men nu är han superkräsen. Han stannar om jag inte gör 100% rätt. Jag lär mig ju på det också, men det är knappt så att det är roligt längre..
Min tränare säger dock att när han hoppar så är sprången så mycket finare än vad han har visat dom förr. Min häst är jättebra på att hoppa, men tyvärr är ju inte galoppen så bra så då blir det svårare och allt känns högre än vad det är.

Jag vill tävla, jag vill faktiskt det. Men det ligger ju mycket jobb innan vi kan komma ut igen. :(



Film från hoppträning i mars 2010..





och en film från träning juni 2010


Kommentarer
Postat av: Roos

Sv: han har inte gjort nåt särskilt, bara varit sådär go som han är för jämnan :)

2010-12-26 @ 18:52:20
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kikade lite på din film, och det som slår mig är att han inte verkar få någon eftergift av dig över hindret. Som du ser så "viker" han in näsan i språnget och det gör att han inte kan hoppa igenom språnget helt och använda sig av ryggen. Nu är ju filmerna från i somras, så du kanske har jobbat bort det problemet men eftersom du funderade så kanske det kan vara till hjälp!

2010-12-27 @ 01:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0