Uteritt i solsken

Idag blev det en uteritt på finhästen min. Han skötte sig mycket bra! Vi hittade en äng som vi red runt på i skritt, trav och galopp och det gick jättebra. Gasade på lite och tog tillbaka och det var skönt för mig att få känna att han inte kommer ta över och springa iväg. Han lyssnade bra på mig alltså och skulle säkert vilja springa fortare om jag bara skulle tillåta. Det får bli en annan gång, nu lägger jag all fokus på att lära känna honom och testa honom i nya situationer.

Efter ängen så galopperade vi på grusvägarna i skogen, superhärligt!


I ridhuset för två veckor sedan


Kommentarer
Postat av: Team Kråksjö - Amanda Wilhelmsson

snygg häst! :)

2011-05-11 @ 21:28:27
URL: http://teamkraksjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0