Hälsade på Jolly på betet

Jolly åkte alltså i söndags (den 15 maj) på bete. Då han inte var helt bra på besiktningen som vi gjorde efter att vi ridit honom i skogen i några veckor som igångsättning, så får han nu vila upp sig hela sommaren. Ja, det blir nog riktigt skönt för honom. Till septmeber ska han gå på betet. Ihopsläppet gick väldigt bra. Jolly kickade mot araben han går med för att visa att han bestämmer, sen travade dom iväg tillsammans och sen började dom äta.

Har fått sms om att de står nära varandra hela tiden.

Idag åkte jag ut för att kolla till honom och jag hade med mig en hel påse morötter från ICA ;-)

Borstade lite, och kände igenom benen och kollade efter fästingar, men hittade ingen. Tog ut honom från hagen en stund, men då gnäggade båda två, så jag släppte in honom igen. Han verkar trivas jättebra!

Mamma tog några bilder.


Kommentarer
Postat av: Roos

Myyyyys!! Vad skönt för honom =)

2011-05-20 @ 17:24:55
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0