Vårkänslorna sprudlar!

Hej!

Vad mycket bättre humör man kan få av sol och vackert väder. Vi hade 20 grader på balkongen där solen låg på idag, riktigt härligt! Hela dagen har jag gått och nynnat på I've got the magic in me...!! Hihi jag vet!

I stallet så tog jag av Jolly täcket så han fick gå nakenfis den sista timmen i hagen och det uppskattades. Han rullade såklart på en gång och sen sprang de runt i galopp fram och tillbaka. De har nog också vårkänslor.

Jag har precis kommit hem från stallet där jag hade intag. Nu är jag hemma och ska äta lite och sen blir det hoppträning. Jag såg fram emot cykelturen hem, för jag cyklade utan vantar och det var ljust ute 17.45 och det är underbart!

Här kan ni få se en film på lite av nöjet!



Time for rullning, haha!


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Tack, nu blir han glad! ;) Vi hyr honom på heltid (förutom på sommaren då han går på ridläger), så trots att vi inte äger honom har vi honom som vår egen. :)

2011-03-03 @ 18:41:39
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Tävlingsmässigt är det hoppning som gäller, det är det han föredrar! ;) Jag tycker både dressyr och hoppning är skoj, men det är inte direkt läge för oss att tävla det.. :/ Läste att du tävlar hoppning, men brukar du tävla dressyr också?

2011-03-03 @ 20:40:26
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: josefine

SV: Hej! Det var ganska exakt 2,5 år sedan jag fick hem henne nu. Och det var en bekant till mig, hennes mamma ägde denna häst. Sara, min bekanta, hon erbjöd mig att få ta Bellie på foder om jag inte hittade någon annan. (Jag var skeptisk då jag mindes Bellie som en stoooor, smal, slank travare) Jag hade nämligen lånat min första foderhäst av Sara förut, ett russ. Och då stod Bellie på den gården. Hade ingen aning om att jag 1 år senare skulle komma och provrida den bruden. :-)



Så så gick det till. Jag sa att jag tog henne redan när jag sett henne i hagen, haha. Impulsarn.. Men de blev ju bra iallafall! Lyckades få ett guldkorn.

2011-03-04 @ 07:40:33
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Vad kul! Jo, han har lite svårt att hitta formen.. Han har varit ridskolehäst sedan han blev inriden och minst flera av de sista åren innan vi började hyra honom gick han lektion med pessoabett. Det var inte direkt lätt för honom att ställa om sig och jag är väl kanske inte bäst lämpad, men vi har i alla fall jobbat på och det går framåt. Kanske att vi vågar oss ut i vår i alla fall! :)

2011-03-04 @ 08:58:51
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Jenny

De finns på Strömsbergs Gård (www.stromsbergsgard.se) i Täby där de har lagerbutiken om du inte vill beställa via nätet. Om du åker dit kan du hälsa från Jenny på Kia... :)



Förresten, har du någon erfarenhet av gummiboots? Får de skav av dem?

2011-03-04 @ 13:16:06
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Jenny

Regntäcket kostar 535 kr och finns med om du går in på Utetäcken och sen Amigo 600D. :)



Jag ska testa gummiboots, enligt tidigare ägaren får hon inte skav av dom och jag tänkte att de kan vara skönare att ha nu när det kommer att vara lerigt när man rider än när snön varit...På sommaren kan man ju ha neopren igen.

2011-03-04 @ 13:43:16
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Ja, jag vill hemskt gärna i alla fall! Det svåra är att han är så olika från dag till dag, vissa dagar kan han gå helt perfekt utan jobb men vissa dagar är det inte ens någon idé att försöka rida honom i form.. :P

2011-03-04 @ 17:22:13
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0