En vän "långt" borta men ändå så nära!

Jag och Anna har en ganska intressant relation till varandra. Vi har haft kontakten över internet sedan 2004/2005. Väldigt bra kontakt. Vi kommer väldigt bra överrens och jag tycker och har alltid tyckt att det är så kul att snacka hästar med henne, dela erfaranheter och synpunkter. Jag vet inte riktigt hur det började, men någon stanns på internet så såg jag bilder på Anna och en väldigt stilig häst. Vi började prata mer och mer, eller chatta då, över msn ;)


Annas stiliga bruks som litar på henne trots det hårda psyket han har. Han kan nog inte ens hanteras av någon annan? Snygg är han ju minst sagt!

Efter varje gång vi ridit så filmade vi såklart, klippte ihop filmerna och skickade genast över till varandra. Minns att mitt minne i datorn blev fullt för att jag hade så många, långa filmer på Anna och hennes hästar.

Jag har aldrig träffat Anna IRL, men det känns som att vi har träffats. Jag var 14 när jag började ha kontakt med Anna och hon var 11 ;-) Såklart har vi pratat om massor med annat än hästar också, livet och blabla! Vi har nästan träffats IRL eftersom vi nästan alltid hade webbcameran på och mikrofonen när vi var inne på msn. Hon har spanat efter mig när hon åkt igenom Uppsala, men nu vet hon var jag bor också, google earth är bra!


Anna och Cecil igen, när Cecil inte gjorde som Anna ville och Cecil gjorde inte inte som Anna ville heller.

Hon har följt mig och mina medryttar och sköthästar, egna hästar och foderhästar. Eftersom jag alltid har skickat filmerna och bilderna till henne. Hon minns varenda en idag och jag minns alla hennes hästar genom åren.

Vi har kontakten dagligen och snart är det nog dags att SES på riktigt!!

Har ni någon riktigt bra kontakt ni pratar med allt om? Jag menar som ni inte har träffat på riktigt!
Det är speciellt, men det är lika bra vänskap för det! I alla fall i det här fallet :-)

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Haha oj!! Vilket sammanträffande.. :p Båda haft inlägg om anna. ;P



Ja bilden är från somras =)

2011-03-21 @ 11:10:54
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Anna

Men naaw, vad gulligt skrivet :'D Och så sant!! känns som vi känt varandra hela livet, så sjukt härlig känsla!! "En vän långt borta men ändå så nära" det är sjukt sanna ord! Du är så jävla bra Frida! Kraam

2011-03-21 @ 12:49:53
URL: http://annamargarethaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag har haft många sådana vänner. I slutändan har jag ändå träffat dem efter många års "internetvänskap" och/eller brevväxling. :)



Nu är det nog bara en jag inte träffat irl av mina internetvänner, men han är en lika bra vän för det även om vi inte har lika mycket kontakt numera som vi hade för tex 10 år sen.. :)

2011-03-21 @ 20:01:46
URL: http://omzeppolin.blogspot.com
Postat av: Roos

Vänner är det bästa man har! Sjukt häftigt att ni haft kontakt så länge ;D

2011-03-23 @ 23:14:10
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0