Träning i tisdags

Känner att jag ligger lite efter i uppdateringen här.

I tisdags så var jag iväg med Jolly till ridhus och red en hoppinspirerad dressyrträning. Jag hade dressyrsadeln ändå och vi var noga med att Jolly ska lyssna, vara kvick för mina hjälper och att jag måste vara väldigt konsekvent med det jag vill. Jag är ofta för snäll och inte riktigt säger till "på skarpen". Vi jobbade med att ställa halsen och göra snäva vändningar, att Jolly ska vara med och vara kvicktänkt. Vi gjorde det i alla gångarter och i galoppen vände Jolly på en femöring verkligen. En volt på 5 meter i galopp är ju riktigt duktigt! Jag har en väldigt lättlärd och positiv häst!

Det här är inte något man ska göra ofta, då små volter och snäva svängar sliter på frambenen. Idag (torsdag) så är det hoppträning och det ska bli riktigt kul. Hannah skvallarade att vi ska träna på just omhoppningssvängar.

Förresten så funderar jag på att anmäla mig till 90 och 100cm på Pay and jumpen som är på hemmaklubben i helgen. Jag måste ju vara funktionär också eftersom det är vi som ordnar den, men om jag har någon som hjälper mig så är det inga problem.




Kommentarer
Postat av: sofia

va kul att det gick bra!!



sv: Japp, det är en hampton på bilden :) och ja jag tror jag tar nån annan sadel :P men den var mjuk i alla fall (y)

2011-03-10 @ 19:26:42
URL: http://mirrebuuus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0