Stackars lilla häst

Nu har jag varit i stallet mellan 17-19. Snäll häst som jag har så brydde han sig inte när sprutan stack in i lederna på honom. Han står i boxen nu med bandage på båda frambenen. Gav honom massor av morötter, hoppas han blev glad!

Jag har skottat hela sjukhagen! Den är ju inte så stor, men det var bra mycket snö i den, nästan 5dm och på vissa ställen ännu mer (den ligger i skugga, så inget har kunnat smälta bort). Höll på i 50 minuter kanske och nu har jag fått en fin blåsa i handflatan!

Nu blir det vila för hästen i 2 veckor, och den första veckan får han stå i den lilla rutan och knappt röra sig..

Jag åker till honom i morgonbitti och tar ut honom! Bäst att vara på den säkra sidan!

Kommentarer
Postat av: sofia

Stackars lilla jolly "/

2011-03-23 @ 21:20:52
URL: http://mirrebuuus.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Mitt lila? Ja det är det =)

2011-03-24 @ 13:17:38
URL: http://lavenza.blogg.se/
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

SV: Hur menar du att en padd ska hjälpa bakvikt? :) Tänker du på kilpaddar då eller?



Har man inte råd med en sadel som passar hästen har man inte råd att ha häst, that´s it. Att ha häst kostar, och har man inte råd så har man inte. Då får man se sina begränsningar. Hästen ska inte behöva gå med illasittande sadel för att man inte har råd med annat.

2011-03-25 @ 09:46:07
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

SV: Men var har jag sagt att det BARA är sadeln som prioriteras? Hästens bästa ska ALLTID gå i första hand, och det gör det inte om man har en sadel som inte passar. Då är det egot i ryttaren som går i första hand.



En sadel i bakvikt är en sadel i bakvikt, padd eller inte. Ryttaren kommer fortfarande hamna längst bak i sadeln, och största delen av trycket kommer fortfarande att hamna längst bak av sadelns anläggningsyta och bossorna trycks in längst bak. Det är inte okej.



Har man bara en illasittande sadel och letar en ny rider man förfasen inte i den som sitter illa, utan arbetar hästen på töm eller rider barbacka.



Fattar verkligen mig inte på folk som sätter sitt ego före hästens bästa. :S:S:S:S:S



2011-03-25 @ 10:00:43
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

SV: Du har argumenterat FÖR att det är ok att rida illapassande sadel + padd under tiden man letar ny. Och det kan jag verkligen inte förstå mig på någonstans.



Jag har inte svårt för att andra kommenterar/skriver åsikter. När jag skriver tillbaka så är jag ute efter en diskussion, och jag gillar att ifrågasätta eftersom jag då får lättare att förstå (eller svårare, om personen ifråga inte kan ge mig ett bra svar).

2011-03-25 @ 10:19:57
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Roos

Stackars lillen :/

2011-03-25 @ 13:02:42
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0