Produktvärdering: Henri de rivel hoppsadel



Jag vet egentligen inte om modellen heter Fletcher eller Sellier.

Denna sadel köpte jag begagnad i våras och jag har alltid tyckt om den. Den är superskön att rida i och ger suveränt stöd. Bra stöd för knän, och som ni ner så är det ett litet stöd i bak också. Sadeln har en lagom mjuk sits och ja.. Den är verkligen toppen att rida i. Den skönaste jag suttit i faktiskt, så bra betyg får den.

Den har väldigt bra läderkvalitet då lädret alltisd har varit mjukt. Sadelstropparna är i jättemjukt läder. Hatar stroppar som är oformbara, hårda och stiffa. Sitsen är halvdjup, alltså inte platt. Vilket gör att man sitter still i sadeln och inte "åker omkring".

Jag har kollat att sadeln ligger bra. Den är något smal i bommen, men när jag kollade så var den perfekt och fick alltså inte vara smalare så jag har verkligen inte plats för en fårskinnspad under vilket jag tycker är synd ibland. Skulle behöva en 34 eller 35 på bomvidden egentligen.. Ibland kan jag tycka att det inte alls ser ut som att sadeln ligger optimalt, just för att min häst har ganska rak rygg. Men pga det så ska det nog isåfall inte vara någon direkt anledning till att byta sadel.

Denna får faktiskt 5 av 5 hjärtan! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Ok, vad bra!

2011-03-04 @ 20:34:41
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Anette Nord

Jag har en HdR flatback som jag bara älskar!! :D

2011-03-04 @ 23:04:55
URL: http://anette-nord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0