Hoppträning

Åkte iväg och tränade för Tomas igår. Mest markarbete egentligen med bommar på marken, cavalettis, studsserie och travhoppning. I slutet hoppade vi en bana i galopp på 90 cm bara så vi tog det väldigt lugnt. De sista hindrena i banan var en linje med fem galoppsrång från plank till oxer.  Han stannade de sista gångerna, även fast han gott och väl kunde ha hoppat tycker jag. Det var lite svårt för jag kände ibland att han skulle behöva lägga in ett tilll språng för att inte hoppa av enormt.. Men det tyckte inte Jolly så han stannade. Nästa gång tryckte jag på lite för att få större språng emellan och då var jag lite för hetsig enligt Jolly så då stannade han också. Till slut så hoppade han, ett stort hellikopterspång.. Bra att han ö.h.t hoppade.. Jolly var trött för vi hade ett väldans galoppjobb till uppvärmning, svettig överallt.

Ikväll blir det träning för Hannah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0