Hoppträningen igår..

..gick jättebra. Vi var dessutom bara två stycken i ett 70x20 ridhus tillsammansmed tränaren. Nästintill privatlektion :) I upvärmingen red vid med tagen bakdel i skritt och trav i båda varv. Jolly jobbade jättebra.

Vi travhoppade också småhinder och hoppade på båge. Jag tror att Jolly tyckte att det var jättekul och det gör mig glad. Han var laddad som bara den, det gillar jag! I slutet hoppade vi en bana med 6 hinder på 100cm. Den var inte världens lättaste eftersom att det var en stor oxer med vattenmatta under som stog på långsidan i svängen från kortsidan. Jolly hoppade glatt över och jag var så glad att han gjorde det.

Vi förlorade lite fart i svängen samt att jag böjde honom lite för mycket ur svängen. Det jag ska tänka på är att ha rak hals och tänka utåtställd. Halsen får inte bli böjd för då förlorar vi fart och riskerar att stanna. Jolly hoppade verkligen kanon när jag inte böjde halsen i svängen. Suuperkul :-D



Jolly färdigklädd för transporttur till hoppträningen!!






Kommentarer
Postat av: Jenny

ÅHh, har du transportskydd från HW? Är de bra? Jag köpte från Sjöhagen när jag var på Globen men HW hade jag ju gärna haft....

2011-02-01 @ 20:53:29
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Roos

Härligt frida :D

2011-02-02 @ 15:44:18
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0