Gårdagens ridning!

Åkte iväg till ridhuset på kvällen. Det var så skönt att kunnna rida på fast underlag, haha! Det går ju knappt att rida ute nu efter alla plusgrader som varit. Det har varit snorhalt på vägen och i skogen har det varit knögligt och hård skare på snön.

När jag kom till ridhuset var det en tjej där som hoppade, så jag bad henne lämna kvar ett hinder så att jag också kunde hoppa lite. Jag hade ändå hoppsadeln med mig för jag tänkte rida lite markarbete. Jolly kändes jättefin och det kändes som att han hade mer energi nu än förut. En aktiv skritt är inget at klaga på, med bra påskjut bak!

Hoppade ett räcke några gånger med en hjälpbom före och efter hindret, det gick super! Sen lade jag upp hindret till en oxer och hoppade från båda varven och det kändes bra!

Gjorde lite flytt fär skänkeln på spåret, han har lättare att ta högerskänkel, så jag övade mer med att flytta för vänster. Vi galoppjobbade mycket också i en rund form på volterna i båda varven, sen ökade jag galoppen längs lånsidorna. Galopperade väl i 3 minuter, tog en paus med ½ minut och körde sedan på med samma sak igen, sammanlagt fyra gånger. Lite kondisträning alltså. Jolly blev svettig, men inte så flåsig!

Jag slutade med att trava av och ställa och böja lite i båda varv, sen hoppade jag av och skrittade honom för hand några varv i ridhuset!




Kommentarer
Postat av: Roos

Låter som ett bra ridpass :D

2011-01-23 @ 22:59:50
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Kajsa

så du rider på Säva? :D

2011-01-24 @ 12:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0