Dag 6 - Det här äter min häst varje dag

Har varit lite fram och tillbaka med Jollys foderstat, men nu tror jag att jag har kommit fram tilll vad han får. Ökade nyligen havren, så att han ska orka med lite bättre. Jag väntar bara på resultat om det funkar.

Egentligen behöver jag inte ge så mycket kraftfoder. Hösilaget är såpass bra, men nu testar vi detta (tips från tränare)

Morgon: 2,5kg hösilage, 0,75kg havre, 1dl betfor

Lunch: 3kg hösilage

E.M: 3kg hösilage

Kväll: 4kg hösilage, 0,75kg havre, 1dl betfor, 1dl mineral blå.





Kommentarer
Postat av: Roos

Skönt med ett bra hösilage, fodret blir ju tusen gånger billigare då!

2011-01-05 @ 12:50:02
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0