Ojojoj - Snööö..

Inatt har jag inte sovit mycket, och det känns inte som att jag behöver sova mer heller. Jag lade mig 01.50, hehe ja det blev sent efter träning, hemfärd i snökaos och ett långt bad ;-)

Vaknade nyligen kl 07.30 och det yr snö ute.. Mysigt..

Gårdagens träning gick bra, berättar mer om den i ett separat inlägg sen!

På vägen dit så körde vi fast på stallvägen innan bron. Mamma hade snigelfart och stannade innan svägen för att kolla om det kom bilar innan hon skulle svänga. Vilket var smart, men också väldigt osmart. - Då satt vi fast!

Jag fick gå ut i trafiken och stoppa en bil för att be om hjälp. Det hjälpte inte när bara jag sköt på bakifrån, jag rubbade bara bilen någon decimeter. Som tur var stoppade jag rätt bil :) En jättetrevlig man hjälpte oss så att vi kom loss.

På hemvägen sen då? Haha jo då hade det snöat typ 2 dm till.. Suck. Vi kom inte ens ifrån stallplanen på Lurbo. Där fick vi också hjälp som tur var. Vi mötte x antal plogbilar som körde mot oss på fel sida av vägen, så vi fick liksom veja undan.

Vi valde att lasta av pållen vid Sunnerstabacken vilket måste ha varit väldigt smart. Jolly och jag fick gå sista biten till stallet. Och jag fick gå med höga benlyft. Bra att vi inte körde med bilen där......

Nu hoppas jag bara att bonden kommer och plogar stallvägen, för det här är inte kul!


Kommentarer
Postat av: Roos

Håller med, blir så jäkla less!

2011-02-11 @ 13:46:23
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: josefine

SV: På ett aktivitetscenter för hjärnskadade. Ne oftast åker jag inte om hon inte ska motioneras. :)

2011-02-11 @ 14:37:48
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jadå, fast hon går absolut inte på lösdrift för min skull. Jag anser att hästar ska vara ute dygnet runt helt enkelt. :-)



Sen så är största delen till att jag inte åker restiden, och att jag behöver hämtning av stallägarna sista biten. Det känns taskigt att de ska slösa både tid och bensin på att jag ska åka dit och pyssla en stund. Sedan brukar Emma ta in och pyssla och greja ibland när hon har vilodag.



Ja oh ja flocken funkar hur bra som helst. :)

2011-02-11 @ 15:49:28
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: sofia

hahah rolig kväll :P

2011-02-11 @ 20:03:25
URL: http://mirrebuuus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0