Bra dag!

Vilket väder, heeelt underbart!

Varit i stallet från 13.45 till 18.30. Mockade och fixade allt till Jolly på 45 minuter ungefär. Vad gjorde jag resten av all tiden? ;)



Jo det var såå fint väder och det var massa folk i stallet hela tiden, så jag var i full gång. Jag tog en lagom lång promenad med Jolly i skogen tillsammans med en kompis som red på Jollys bästa vän. Jolly var snäll, men när de travade iväg och vi vände hemåt så blev Jolly lite upprörd, så han gnäggade i mitt öra hela tiden.. Ville gärna springa osv. När vi gått över bilvägen så gjorde Jolly ett försök till att ställa sig, men jag drig ner honom, så han hann inte!

Borstade och släppte ut honom i hagen igen.



Jag har pratat med allt trevligt folk i stallet, gått fram och tillbaka och babblat hit och dit, jättekul! Det var så fint väder så jag och två till satt ett tag på backen och snackade tillsammans, var även en hund som slickade mig i ansiktet.

Jag har kollade på ett ihopsläpp av en femåring tillsammans med Jollys bästa tjejkompis. Jolly blev lite upprörd eftersom HANS tjejkompis går i annan hage, och nu släpps ihop med en annan kille.. (eftersom Jolly fortfarande går i sjukhagen)

Jag har skrittat ut/värmt upp en fin grå häst åt hans ryttare och sedan hjälpt dem när de hoppade. Har också varit med och hjälpt en ponny att lasta sig.

Tiden gick fort, och det var jättehärligt i stallet med andra ord! Bra väder, sköna människor, och fina hästar = BRA!



Förövrigt så var det nästan tomt på bilparkeringen idag. Cyklarna däremot stod uppradade! :D

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är likadan, tjötar med alla så tiden rinner iväg :)

2011-04-15 @ 21:04:25
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Roos

Åh så mysigt det låter!!

2011-04-15 @ 22:45:53
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0