Torsdag

Kan först säga att jag gick promenade med Jolly igår i 40 minuter.

Imorse var veterinären ute och kollade igenom rygg och ben och enligt henne så var det ingen fara. Han visade inga tecken på att ha ont. Vissa andra har sagt att han haft ont. Men det är så individuellt vad alla tycker. Jolly är en känslig häst så han reagerar ju när man klämmer på honom, däremot med öronen framåt och ser inte ut att vilja få bort mig eller springa där ifrån eller se arg ut. Då betyder det ju inte att han har ont!

På lågt böjprov denna gång var han inte halt! Jag har inte ridit honom på en vecka nu så isåfall har han vilat sig frisk, alternativt att på förra böjprovet böjde en annan person. Kanske lite hårdare, vad vet jag?

Jag ska börja rida honom nu! Började idag med att rida barbacka ut i skogen i skritt och trav! Jolly var fin. Han kollade till på en del saker. En träbänk som han gåt förbi många gånger blev han jätteskraj för. Knashäst :-)

Nästa projekt blir att kolla sadeln så att jag vet att den är okej att rida i. Sen behövs den stoppas om också.

Vi är igång igen! Så fort Lurbo bytt sitt underlag (hoppas det blir bra) så ska jag nog rida i deras ridhus.

Ska såklart vara väldigt uppmärksam hur han ter sig! Gå promenad innan jag sitter upp! Det är bra för alla hästar och jag har 45 minuters gångväg till ridhuset! Perfekt!


Kommentarer
Postat av: Roos

Såååå skönt! Och vilken mysig bild =)

2010-09-16 @ 14:21:25
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: sofia

är det inte närmare till nåntuna? Jag tänkte om du ska köpa ridhuskort? Fast du kanske vill gå så långt:P



Söta på bilden <3

2010-09-16 @ 21:37:00
URL: http://fluppiiie.wordpress.com
Postat av: sofia

är det inte närmare till nåntuna? Jag tänkte om du ska köpa ridhuskort? Fast du kanske vill gå så långt:P



Söta på bilden <3

2010-09-16 @ 21:37:17
URL: http://fluppiiie.wordpress.com
Postat av: Heidi

Var nog något i luften igår (hm, regn och blåst på em..). Zeppolin var studsig och lättskrämd och tramsig igår när jag red. Både i skog och på ridbana..

2010-09-17 @ 10:53:36
URL: http://eksynyt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0