Öm

Vi har amerikanare här på besök och idag åkte vi ut till Roslagen, tog typ 1½ timma att åka dit.. Det blåste jättemycket och vi stod och väntade på en färja som skulla ta oss över till en liten ö. Mamma och jag bangade till slut för det var så kallt plus att vi var osäkra på hur ofta färjorna går tillbaka och om det fanns mat på ön. Vi åkte då till Österbybruk och vi körde fel hela tiden. Alltså satt vi i bilen i 5 timmar, värdelöst. När vi var i Gimo så slutade det med att jag hoppade ur bilen och ställde mig på vägen och tog närmsta buss in till Uppsala. De andra stannade på en buffé och åt..

Direkt när jag kom hem så cyklade jag ut till stallet. Frida hjälpte mig att göra böjprov och känna igenom Jolly. Jag har tidigare nämt att han bara har stannat i hoppningen på sesaste tiden vilket såklart kan bero på alla möjliga orsaker. Men med hästar så vet man inte för dom kan inte prata. Ville vara säker på att han inte har ont innan jag försöker få honom att hoppa.

På böjprovet så såg hon ingenting. Vi longerade också, både på liten och stor volt och vi såg inget där heller. Jolly var dock väldigt springig och ibland visste han inte var han hade fötterna. Det blåste och han var pigg. Gjorde lite kickar ibland.

I ryggen var han ganska öm dock. även i halsmusklerna var han öm, ganska mycket.. Så då kan ju problemet vara där, att han antingen går och spänner sig när jag rider. Ska rida i en låg form så han kan stretcha ut ordentligt. Det är lättare med hackamore. Så ska kolla tänderna också så han även kan gå bra med bett.


Kommentarer
Postat av: Roos

Haha usch det lät som en jobbig utflykt :( skönt att han inte var halt iaf!

2010-09-04 @ 12:06:20
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0