ett gott försök

Fixade lite i stallet innan jag tog in Jolly. Tänkte skritta ut på honom idag, lagom efter gårdagen. Först och främst så var han jättejobbig att sitta upp på. Han bufflades  lite och ville inte stå still. Jag skulle sitta barbacka. Vi skrittade lite och han kollade på allt. Det blåste ju ganska mycket o så.. I skogen så stannade han och stirrade inåt skogen och det gick inte att rubba hans blick eller att få honom att gå framåt, så vi vände. När vi vänt så började han galoppera, fast vi hann aldrig komma upp i nån hastighet eftersom jag stoppade honom så gott jag kunde. Men hans ben bara rullade typ under oss och han höll på att studsa. Han måste ha sett/hört något riktigt lustigt i skogen... :-)




Kommentarer
Postat av: Sofia

Knashest! Mirre kan typ bli helt förstenad och fastna med huvud/blick (så som jolly gjorde nu), och sedan känner man hur hjärtat börjar slå hårdare pch hårdare. Har man tur så slutar det där x) men om det är kor t.ex så övergår det till bokstavligt talat panik (han är livrädd för kor..) haha

2010-09-03 @ 00:04:59
Postat av: Roos

Hahaha vilket litet pucko ;) ibland undrar man ju hur de tänker...

2010-09-03 @ 11:39:56
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0