13 september, Here we go

Känner att det var ett tag sedan jag skrev i bloggen nu. Har faktiskt gjort ganska mycket och inte haft tid till datorn så mycket! Det är positivt tycker jag!

Jolly verkar må bra! Han vilar nu så jag har draigt ner på kraftfodergivan rejält. Han verkar trivas bra att gå runt i sin stora hage och bara äta gräs. Jag rider inte honom nu på ett tag. Går promenader med honom ibland för att han inte ska bli helt avställd. Anledningen till detta är att vi inte riktigt vet om och var han har ont. Han har liten reatkion på lågt böjprov. Dock vet jag inte hur hårt hon som böjde tog i. Troligtvis är det väl någon inflammation i hov eller kotled. Hur som helst så är det ingen brådska att åka in med honom till klinik så länge jag inte rider honom. Han är ju inte alls halt heller, och känns jättefin och framåt när man rider. Bara på böjprov haltade han lite. Ett tips jag fick av min tränare var att ge antiinflamatoriskt i en vecka. Ska ta ut en veterinär till stallet som kan kolla igenom honom. Jolly har lite ont i ryggen också. Han reagerar inte alls  när man borstar, men när man trycker lite och klämmer så reagerar han. De som har känt tror att han har ont, mer eller mindre. Alternativet är ju att ta ut en ET eller nåt likande. Hannah säger att jag har suttit lite för tungt i sadeln också. Det är det hon sett när jag rider iaf. Att jag suttit och pushat och klämt. För min vikt är ju inte på långa vägar för tung för Jollys rygg.


Kommentarer
Postat av: Roos

Jag tror knappast att det är pga hur du rider han har ont i ryggen, om han har de beror det antingen på sadeln eller på spänningar nån annanstans som går över i ryggen tror jag..

2010-09-14 @ 00:36:52
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Linn

Hältan kan ju mkt väl vara en avbelastning från ryggen. Tkr liksom Roos att det låter himla märkligt om du skulle klämt så pass att den får ont i ryggen! Då är det ju säkerligen sadeln som behöver kollas igenom och kanske om det inte går över slå några bilder över ryggen. Lycka till =)

2010-09-14 @ 09:54:00
URL: http://qaskiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0