Startfälttävlan

I lördags åkte jag och Jolly på startfälttävlan!!
Svenskt fälttävlansprogram för debutantklass i dressyren, och jag tyckte den var ganska svår. Eller det var kluriga vägar och väldigt olikt ett LC-LB program. Jag red på 53%... dåligt va? :( Jag är böjd med Jolly för han kunde inte ha gått bättre med tanke på hur dåligt jag red. Det kändes okej när jag red. Men när jag såg filmen efteråt så ville jag blunda :P Mest för att mina händer var ju långt ifrån stilla. Vägarna var ju inte så snygga heller. Det värsta var ju att jag gjorde en riktig tabbe.. Jag visste mycket väl om att man inte får ha spö.. men jag glömde släppa den och kom på mig själv inne på banan men då var det ju redan för sent. Blev alltså utesluten :P



Banhoppningen var 70 cm och Jolly var klockren!!! Så kul efter allt vi vart med om på senaste tiden.. Vägringar, bockningar, avflygningar, stegringar.. Men nuså nu vet jag hur jag ska göra och jag har en ny sadel dessutom.
Höjden kändes låg vilken den var. Men jag skulle inte ha velat hoppat högre på honom. Det var en bra starthöjd. Nu så här i efterhand så ska vi nog klara att komma ut på 90cm och 100cm hoppning igen!!
Här är hoppmomentet på film!



Jag var jättenervös innan terrängmomentet. Hindrena var ganska höga, såg ut som 90, men det var bara 70. Det fanns stockar, pulvermangrav, vatten, trappa, nerhopp, oxer (bred). Det gick tyvärr inte så bra för oss. Jolly tittade mycket på allt och stannade en gång på hinder nr 2 och en gång på hinder nr 3. sen typ 4 ggr på hinder nr 4 som var trappan. Han hoppade den till slut men då var vi redan uteslutna. Tråkigt..

Gladast är jag för att det gick så bra på banhoppningen för det är faktiskt det vi ska fortsätta med :)

Kommentarer
Postat av: Roos

Ååh vad fint det såg ut i hoppningen :D

2010-10-11 @ 19:39:11
Postat av: Anna S

Nu vill vi ju såklart se filmen från dressyren också! Kul att det går framåt igen!

2010-10-18 @ 11:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0