Hoppträning

Jag kom precis hem från stallet, jag hade kvällsfoderingen så det är därför jag är hemma så sent.
Passade givetvis på att putsa sadel, träns, magplatta, förbygel och benskydden efter träningen i väntan på kvällsfodringen. Gillar att pyssla i stallet efteråt :)

Hoppträningen gick hur som helst bra. Lite gymnastiska övningar så att hästen får tänka lite. Låga höjder, mycket bommar på marken och studsserie. I studdserien så hade vi bommar på marken och var tredje var upphöjd och den sista låg väl på 80cm. Jolly hoppade kombinationen så bra. Jag har ju på senaste tiden fått problem med att jag hetsar upp mig mot hinder och inte håller mig riktigt lugn. Tycker att jag kyckades med att vara lugn idag, men jag fick verkligen ansträna mig, haha!

Jolly hoppar så mycket bättre om jag är lugn. I slutet gjorde vi en liten bana med bommar, sockerbitshinder, studsserien och två räcken.

Jag måste hålla ihop Jolly mera när vi hoppar för annars blir galoppen konstig och flack, den känns inte riktigt tretaktig.. Det är lite svårt för han blir så taggad och jag blir också taggad fast på att annat sätt.


 
Jag och Jolly skuttar över lätt som en plätt! Dock i februari..


Kommentarer
Postat av: Roos

Hur sent har ni kvällspasset? :O

2010-10-28 @ 23:45:34
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0