Hoppträning

Vi var sena till träningen och det gjorde mig stressad redan från början. Kom kanske 5 min sent och fick börja trava bommar det förtsa jag gjorde, vilket gick bra!



Här är min fina skiss från träningen. De röd-svart-röda strecken som det finns tre av är travbommar. Vi fick svänga mycket när vi travade dom. De lades upp till räcken senare. Då hoppade vi i galopp och fick vara noga med att landa i rätt stigbygel för att hjälpa hästen hamna i rätt galopp. Det gick utmärkt för mig och Jolly. Men som sagt var jag stressad och hade lite för bråttom en gång och släppte iväg honom för tidigt. Han stannade och jag flög. Blev jättebesviken på mig själv för att jag red så hastigt och stressigt.

De gula sträcken är en oxer och det rosa sträcket är ett räcke. Oxern och räcket hoppade vi efter varandra på rakt spår. Alltså fick vi hoppa hindrena snett.

 På slutet tränade vi på omhoppningssvängar. Här har jag en skiss för det.



Så såg vägen ut i omhoppningen. Observera att det sista hindret som på bilden är tre streck var ett räcke :)

Film kommer på omhoppningen!


Kommentarer
Postat av: Roos

Åh låter som en kul övning :D

2010-10-14 @ 23:23:27
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0