en failad idé

Lovade ju att dela med mig av idén jag fick när jag inte ville att Jolly skulle bli så lerig. Dessutom när vi skulle åka iväg på Pay & Jump mitt på dagen = Jolly hinner rulla sig i hagen på förmiddagen..

Jag köpte en lycrahuva på hööks som sitter i bogen, runt hela halsen och huvudet med hål för öron och ögon.
Den var ganska konstigt sydd för ögonhålen satt alldeles för brett och dom var för stora åt fel håll. Hålen gick nämligen ner för hela ganascherna..


Här har ni bild på hur det sitter på Jolly. Jag satte även på en tävlingluva under eftersom Jolly är väldigt duktig på att gnida in lera i öronen..

Eftersom luvan var så dåligt gjord (suck) så var jag tvungen att knyta ett snöre mellan hålen så att inte luvan skulle åka över ögonen..

Jag släppte ut honom när jag satt på denna för att se hur det gick. Så fort Jolly kom ut i hagen, sprang han till den lerigaste plätten (syns att det är upprullat där, tydligen hans favoritställe) och rullar sig. haha. Han verkligen låg och gned in hela ansiktet, gnugga gnugga!

Eftersom han hade denna på sig så var hen helt ren under :) Så han fick ha denna under natten och även i hagen dagen därpå på förmiddagen i hagen.

När jag kom klockan 12 så var luvan för ena ögat och det rann ur det. Tog bort det direkt och Jolly ville knappt öppna ögat.. Dock hade han inte feber och han verkade som vanligt i övrigt.  Han fick stå i boxen ett tag och äta och så småning om öppnade han ögat mer och mer. Men han är fortfarande svullen runt ena ögat :(

Ja.. kommer inte använda denna skit-grej mer. Tycker att hööks borde ha mera produkter som är välsydda och genomtänkta!!


Kommentarer
Postat av: Roos

Fan vad typiskt :( Dåligt hööks!

2010-10-31 @ 11:56:37
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0