Stallet

Trodde ju att Jolly stod lerinpackad x 4 i boxen och väntade på mig. Men så var det inte. Jag hade tur alltså. Det brukar se ganska bedrövligt ut efter bara nån timma i hagen.. Nu var han alltså bara lite lerig på halsen på båda sidor. Inte hela halsen heller och inget på öronen och ganaschen! Det måste ha regnat bort?

Det var skönt att vara tillbaka i stallet igen. Mina kära stallvänner som hjälpt mig med Jolly när jag var borta hade gjort det superbra (såklart) Men när man åker bort så kan jag ändå inte låta bli att tänka mycket.. Ja, jag är sån ;)

Red en stund på banan. I början kändes han pigg, bara ville springa, dock gick han ändå i balans, men lite fortare. Jag red lite tempoväxlingar, vände halft igenom för att få en tvär sväng och en bra ställning. Galoppfattningar från skritt. Galoppen kändes inte så jättebra, var lite svårt att hålla ihop honom, men det gick ändå okej! I slutet gjorde jag lite skänkelvikning och slutligen avslutade jag med serpentinbågar.


Jag och Allie, USA-hästen!! Februari 2009


Kommentarer
Postat av: sofia

Haha det va inte direkt så jobbigt att fixa åt jolly ;) mockningen tog typ 5 min och hösilaget var väldigt lättpackat! :) Annat än mirres mockning som tar MINST en halvtimme, ofta längre :/

2010-11-03 @ 23:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0