SNÖ = TOLKA

Jolly hade det väldigt roligt igår i den nya snön! Vi satte på tolkselet efter honom och han fick dra Sofia i en pulka. Det gick mycket bra innan det blev guppigt och Sofia ramlade ur pulkan. Jolly travade och galopperade men när vi vände mot stallet så drog han till världens bockserie bara sådär, haha han tyckte det var jättekul! Sofia fick rida lite så jag också kunde sitta i pulkan, men vi kom inte så långt innan Sofia for av. Ja man måste lära sig att sitta kvar i Jollys krumbukter. Jag fick sitta upp igen, direkt från stillastående så var han högt upp i luften med bakben rätt upp. Jag försökte lugna honom lite med att ta av selet och jag red runt lite i trav och galopp på en volt, då var han mycket fin. Sen när vi vände hemåt så var han i luften igen ;) Jag är mycket nöjd över att jag satt kvar trots att jag hamade lite på halsen en gång, det var liksom inte lite han bockade. Min näsa knockade in i hans hals också!

Annars var han väldigt  fin i trav och galopp då han inte busade. Det gick bra att rida i snön och han fick inte styltor!

Är ledsen att jag inte har film från detta, det hade varit kul att se..


Bild från förra årets klippning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0