sadelproblem del 2

Dagen efter detta hade hänt så tog jag ut Jolly på banan och satte på en annan sadel - Min dressyrsadel (Globus Tekna) och travade, galopperade, för att känna hur läget var. Inga dumheter, inga bockningar alls. Jaha? Då måste det ju vara hoppsadeln jag hade igår som var problemet? Eller bara något Jolly fått för sig, men det tror jag verkligen inte, för han är inte en häst som skulle bocka så intensivt utan anledning!


Min dressyrsadel


Jag red ju nästan bara med hackamore under den tiden då detta hände. Min tränare tyckte det var ett bra bett, Jolly funkar bra på det. Svänga, lyssna och allt sånt! Hon såg att Jolly var ganska framtung så då var det också ett problem. Jag lyfte upp huvudet och höll mycket i tyglarna i galoppen, då fick han ett mycket luftigare steg och bättre galopp. När jag gjorde så första gången så bockade han några gånger. Men då kändes det som att han gjorde det för att jag krävde mer och att han tyckte det var jobbigt. När jag red så så hoppade han bättre och lättare.


Kommentarer
Postat av: josefine

Detdär är den skönaste sadel som finns enligt mig! Gud vad den hjälpt mig som ryttare. :-D Love it!

2010-11-17 @ 16:17:22
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0