sadeln del 5

Jag red för min tränare ännu mer än vanligt. Hon fick tömköra Jolly. Jolly bockade lite, eller rättare sagt kickade lite i galoppfattningarna. Säkert för att han tyckte det var jobbigt? Efter tömkörningen så hoppade jag upp. Då gick det jättebra att rida, inget trams alls. Jolly ville dock springa ifrån sin egen balans. Så jag fick vara kvick med hjälperna och vara beredd att lugna honom.

Det gick bättre och bättre för varje gång jag red. Jolly samlade sig mer och mer och till slut så gick det bra igen!
Jag är en sådan person som inte ger mig, jag vill ha ett svar! Varje hoppträning gick ju bättre och bättre, den nya sadeln verkar Jolly trivas med. Men jag då? Jag tyckde sadeln var hemsk att sitta i.. Den är jättehal, jag åkte typ omkring i den i varje anridning, vilket inte är så bra. Dessutom har den knappt något stöd alls. Min sits över hindrena kändes inte bra alls. Där emot min förra sadel som nu orskade problem som vi trodde, tror? Den sadeln är den skönaste jag suttit i.

Jag drog med mamma til stallet en dag för att jag skulle testa att rida i den gamla sadeln igen. Skritt, halt, trav, galopp och allt möjligt. Det gick jättebra. Tog även ett skutt i sadeln och det gick jättebra! För övrigt kände jag mig som hemma. Så skön sadel(!!) Dagen efter red jag ut i sadeln och det var heller inga problem.

Jag red en pay and jump med sadeln och jag hade med den andra sadeln med i bilen om det skulle vara nåt. Det gick bra! Det gick bättre och bättre för varje gång. Nu när jag har använt sadeln ett tag efter omstoppningen så tycker jag att den ligger bättre än innan omstoppningen. Den ligger nämligen an mera i bak.


Henri de rivel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0