Hoppträningen!

Det gick såååå bra och jag är så glad! Log över varje hinder och kunde inte sluta.. Vi kom ju över varje hinder utan tvekan. Så skönt för det kändes som alla problem vi haft var som bortblåsta. Jolly hoppade som en gud och enligt Hannah så red jag helt annorlunda (mycket bättre allltså) okej jag kände det själv också :)

Började med att trava travbommar och hoppa en 5,5:a vilket gick jättebra. Trav in, galopp ut.

Vi tränade på att hoppa ur sväng. Hindrena var placerade så. För att vi inte skulle tappa farten i svängen. Allt gick så bra och jag kunde hålla ihop honom.


Här är en liten banskiss med pilar på två ställen för att hjälpa er se hur vägen var. De röda sträcken är räcken och de rosa sträcken är små sockerbitshinder. Sen är det kombination från två håll. Ett galoppsprång emellan.
Jolly hoppade även kombinationen superbra!
Hoppade allt på 90cm. Ska ju tävla på lördag och nu känns det kul att åka iväg!!

Kommentarer
Postat av: Roos

Åååh vad härligt tjejen :D

2010-11-05 @ 11:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0