Jaaaaaaaaaaaaaa!

Hoppträning i kylan - check! Höll på att ställa in för det verkade så omständigt att åka iväg i all snö när man tänkte på det. Vi har liksom bara myst i snön barbacka den senaste veckan, vilket har varit såå kul! Vet ju hur kul det är att hoppa så vi åkte såklart ändå. Nu är det ju inte alls lika kallt längre. -10 är varmt nu.

Hoppade relaterande avstånd och olika distanser. Allt på låga höjder för att träna rytmen och tekniken. Jolly var världes ambisiösate. Han tyckte det var så kul, liksom full rulle så i början kändes det lite okontrollerat, men det var ändå bra tyckte Hannah att hans hoppinställning kommit tillbaka igen. Hon trodde och sade att han är en mästare :) Han hoppade så sjukt bra och jag red sjukt bra. Liksom i somras hade vi inte kommit runt detta. Å andra sidan har vi ju lärt varandra en hel del också.

Det var många kluriga svängar på båge, inte så gott om plats för att svänga. Det gick trots det jättebra att hålla tillbaka honom och vi fick inte hoppa hindrena snett, det var det som var övningen. Rytmen var skitbra! Bra galopp och 110% ärlig bjudning.


Kommentarer
Postat av: Jenny

hej!



Ja, mitt HW Heavy plus som ligger på Tingeling idag är i stl 145.

Jag provred aldrig hästarna på Stall Wia som jag skulle ha provat efter Tingeling eftersom jag fastnade för henne. Dock provred jag ett sto innan hos henne som hette Finesse.

Mvh,

Jenny

2010-12-04 @ 04:10:22
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Roos

Vad kul!

2010-12-04 @ 11:25:34
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0