Världens finaste

Var i stallet på förmiddagen, Jolly och hans lirare Bright hade sprungit igenom staketet imornse med ett PANG! Sprungit ut och hållt på och sen in i en mindre hage där de blev "inlåsta" ;-)

Jag pysslade lite i stallet vilket uppskattades för min del. Putsade sadeln och gjorde fint efter "sandbadet" jag och min utrustning fick igår på hoppträningen.

Cyklade hem och laddade om. Helt plötsligt ringde hovis och sade att han kommer att komma tidigare så jag fick lite bråttom och passade på att ta en springtur till stallet, vilket var väldigt skönt! Han skodde och fixade Jollys hovar på alla fyra. Jolly ville inte stå still idag han var helt hopplös, stod och stampade och höll på, hehe.

Jag slängde på hoppsadeln och hackamoretränset och red upp på banan. Hjälp vad fin han var! Detta var första gången jag rider ordentligt på detta "bett" annars brukar jag bara rida ut med hackamoret.. Han sökte stöd direkt och höll inte alls på med huvudet. Han blev så arg på mig i onsdags när jag tog i honom. Men han har ett sår precis vid bettet, så det kan ju vara därför också. Red fram ett tag på banan, det var några upphöjda travbommar på banan som vi travade över också. Sen tog vi oss till hagen där jag tänkte att vi skulle göra lite kondis-övning med galoppintrevaller. Men Jolly var alldeles för taggad för det. Busade och höll på, så det blev bara lite galopp innen vi gick tillbaka till banan igen. Där red jag lätt utan stigbyglar för att öva sitis och lår. Sedan satt jag även ner i traven. Han var såå fin hela tiden. Helt loss överallt och vi gjorde t.om jättefina skänkelvikningar. Galoppfattningarna blev super. Kan ni gissa nåt mer? Inte en enda hostning under detta pass!!!

Jag njöt verkligen av att sitta på honom, det var så kul och motivationen steg ju då såklart!
Träffade lite trevligt folk i stallet innan jag gick hem i rask takt.

Jag har nu bestämt med min tränare som kommer till stallet imorn att vi ska öva markarbete! och att Jolly ska svara för min skänkel på en gång. Övade lite smått på det idag med, men det är svårt när ingen kollar på!


Jolly och jag på UPK i somras. Snart ska vi knäcka, för vi kommer bli grymma!


Kommentarer
Postat av: sofia

Jolly och du är jätteduktiga!



sv: Ja du borde nog kunna åka med oss! Mejla henne o anmäl bord bara. Det lät ju typ på henne som om att det kanske inte blev av om det blev för få säljare.. Jag vill SHOOOOPPA! :*

2010-08-26 @ 23:55:53
URL: http://fluppiiie.wordpress.com
Postat av: sofia

Varför är du så duktig och tränar? Nu känner jag mig ännu sämre x) Alla är duktiga förutom jag som verkligen verkligen behöver träna

2010-08-27 @ 00:02:57
URL: http://fluppiiie.wordpress.com
Postat av: sofia

sv:haha, jag syftade mest på att du sprang till stallet ;) jag kör igång med att träna för hästtränare typ när vi kommer hem! Det ska bli askul :P

2010-08-27 @ 08:37:09
URL: http://fluppiiie.wordpress.com
Postat av: Roos

Åååh vad kul att det gick så bra! Hackamore brukar faktiskt funka ganska bra, men ofta blir det väldigt starka också.. :) Iaf Rambler haha

2010-08-27 @ 11:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0