Jolly Jumper

Detta är killen jag lägger ner den mesta av min tid på! Jag har haft honom sedan januari -10. Jag skulle egentligen köpa en egen häst. Han stod där och jag kunde ta honom om jag bara ville så jag slog till. Inte gick det bra på provridningen och inte var han fin. Nej det var han inte. Men.. nu har det gått 7 månader och jag kunde inte hitta en bättre häst. Han har det jag vill ha. En bra personlighet, lätthanterad, en som ställer upp, en man kan ha kul med, en riktig gentleman med andra ord. Dessutom så är han riktigt duktig på att hoppa och det är ett stort plus i kanten, han har jättefin teknik och en enorm vilja till hoppning. Jag kan göra det jag vill göra med Jolly. Vi har badat, simmat. Galopperat barbacka på ängen, det går att lita på honom! Det är inget som jag är missnöjd med. Han är ingen världselit, men det är inte jag heller. Om vi tränar så kommer han kunna gå 125 minst!

Vi har tillsammans gjort starter i 100cm som högst och det med goda resultat. 4 fel i 100cm som bäst. Till våren hade jag tänkt att rida någon 110cm, det vill säga om jag vågar ;)


Kommentarer
Postat av: Denise

fin häst! jo det viktigaste är att ha kul med hästen för det är då man kommer nånstans :))

2010-08-27 @ 23:52:56
URL: http://denisemarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0